Overvallers sloegen en staken diamantair


Amsterdam 25.07.2009


De mannen die in maart de 54-jarige diamantair in zijn woning in Oost (A'dam Oost red.) zouden hebben overvallen, zouden hem hebben geschopt, geslagen en gestoken met een schroevendraaier.


Het slachtoffer overleed waarschijnlijk aan de gevolgen daarvan. Dat bevestigde een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag desgevraagd. Meerdere mannen zouden 's nachts via de balkondeur de woning van het slachtoffer in Oost zijn binnengedrongen.


Mishandeling
Ze zouden hebben geƫist dat hij hun sieraden gaf. Daarbij bedreigden ze hem met een vuurwapen. Ook mishandelden ze hem en staken ze hem met de schroevendraaier. De diamantair overleed ter plekke. Zijn vrouw was tijdens het misdrijf ook in de woning. De verdachten zouden haar benen met een riem hebben vastgebonden. Ook moest ze volgens het OM een deken voor haar gezicht houden.


Aanhoudingen
De handelaar verkocht sieraden en juwelen op het Waterlooplein en via internet. De overvallers maakten een onbekend bedrag aan geld en sieraden buit. De politie heeft inmiddels drie verdachten aangehouden, maar liet eerder weten dat zij meer aanhoudingen niet uitsluit. Een van de verdachten, een 30-jarige man uit Almere, moet volgende week voor de rechtbank verschijnen. Dan is er een zogeheten pro-formazitting, waarin vooral procedurele zaken aan bod komen.


Bron: AT5

Vossen doden? Wat een xenofobe waanzin!




Een vossenfamilie op Vlieland wordt gedood: ze zijn niet alleen allochtoon maar ook nog illegaal

De vossenfamilie zou niet thuishoren op Vlieland
Er zitten vossen op Vlieland. Dat hoort niet en dus wordt de vossenfamilie doodgeschoten. De vossen op Vlieland vreten namelijk de vogels van Vlieland op.

Nu vreten vossen overal in de wereld vogels op, maar volgens de biologen van Staatsbosbeheer kennen de vogels van Vlieland deze natuurwet niet. Dus nestelen de aalscholvers op dit Waddeneiland niet zoals elders in bomen, maar op de grond, waar ze een hapklaar bittergarnituur vormen voor de vossen.

Illegaal
Staatsbosbeheer, baas van de Waddeneilanden, heeft ergens gelezen dat vossen kunnen zwemmen noch wadlopen en dus zijn deze vreemdelingen illegaal en worden ze op de korrel genomen.

Zou Darwin niet voor Vlieland gelden? Zouden Vlielandse aalscholvers niet kunnen evolueren tot vogels die nesten bouwen op veilige locaties? En dan nog, waarom krijgen vogels de voorrang boven vossen? Nederland is vergeven van de gevleugelden maar aan roofdieren hebben we juist een gebrek.

Natuurbeheer
Het afschieten van de vossen op Vlieland is een van de vele voorbeelden van het onlogische denken dat zich in het natuurbeleid heeft genesteld. Onlangs werden edelherten op Terschelling gevangen dan wel afgeschoten. Ook zij heetten allochtoon en illegaal.

In de Nederlandse bossen worden al tientallen jaren bomen met niet-Dietse wortels omgehakt. Tegelijkertijd worden in de Baltische landen otters gevangen en naar Nederland gevlogen want die zouden hier wel thuishoren. Is er iemand die deze xenofobe waanzin begrijpt? Minister Gerda Verburg (CDA) van Landbouw bijvoorbeeld?

Geschreven door:Simon Rozendaal
Bron: Elsevier





ANWB heeft te maken met Topdrukte



zaterdag 25 juli 2009 17:06
DEN HAAG (ANP)


De ANWB heeft zaterdag de handen vol gehad aan vooral pechgevallen van Nederlanders op weg naar hun vakantiebestemming. Het steunpunt in de Franse stad Lyon had rond half vijf zaterdagmiddag ongeveer 1500 meldingen binnengekregen, zo liet een woordvoerster van de ANWB weten.

Het steunpunt verwerkt zaterdag ruim 1800 meldingen. ,,Het is een echte reisdag dus het gaat vooral om technische mankementen'', aldus de zegsvrouw.


De pechgevallen, zoals oververhitte motoren, ontstonden onder andere in de ellenlange files op de wegen naar het zuiden van Frankrijk, nog altijd veruit de favoriete bestemming van Nederlandse vakantiegangers. Aan het begin van de middag stond er in totaal zo'n 450 kilometer aan files, zei de ANWB. Op het drukste moment stond het verkeer vast over in totaal zo'n 500 kilometer. In Frankrijk moet de grootste drukte nog komen. Volgende week is het 'zwarte zaterdag'. Zaterdag liepen vooral de routes Lyon-Orange (A7), Montpellier-Spaanse grens (A9) en Parijs-Bordeaux (A10) vol.


In de Alpenlanden Oostenrijk en Zwitsersland, waar het vorige weekeinde bij de tunnels druk was met vakantieverkeer, was het juist relatief rustig. De wachttijden voor de Tauerntunnel en de St. Gotthardtunnel liepen op tot respectievelijk 3 en 2,5 uur, maar dat was een stuk korter dan vorige week.
In Nederland was het zaterdag volgens de ANWB-woordvoerder opvallend druk. De verkeersdienst turfde aan het begin van de middag dertien files met een totale lengte van 50 kilometer.

Nederland bij de top 5 van grootste exporteurs


Den Haag, 23.07


De Nederlandse uitvoer van goederen bereikte in 2008 een omvang van 634 miljard dollar. Daarmee hoort Nederland bij de top 5 van grootste exporteurs ter wereld. De Wereldhandelsorganisatie WTO maakte op 22 juli 2009 de cijfers bekend in haar World Trade report 2009.

Ondanks de geringe groei van de wereldhandel is Nederland van zesde naar de vijfde plaats op de WTO-ranglijst gestegen. De Nederlandse export is daarmee goed voor bijna 4 procent van de totale wereldhandel.De WTO waarschuwt in het rapport voor een toename van protectionisme. Staatssecretaris Frank Heemskerk (EZ) heeft tot nu toe weinig voorbeelden van Nederlandse bedrijven die daadwerkelijk belemmerd worden door protectionistische maatregelen in andere landen.

McDonald's heeft last van crisis


OAKBROOK (ANP)

Fastfoodketen McDonald's heeft in het tweede kwartaal ruim 8 procent minder winst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf kwam uit op een nettowinst van 1,09 miljard dollar, terwijl dat vorig jaar nog 1,19 miljard euro was. Dit maakte McDonald's donderdag bekend.
De omzet van 's werelds grootste keten van fastfoodrestaurants kwam 7 procent lager uit op 5,65 miljard dollar. Dat was minder dan de 5,7 miljard die analisten hadden voorspeld.
De economische crisis lijkt dus toch niet aan McDonald's voorbij te gaan. Eerder deze maand bleek dat wel voor de Nederlandse filialen van de fastfoodketen te gelden. De eerste maanden van dit jaar zag de Nederlandse tak de omzet met 3,5 procent stijgen en ook voor de rest van 2009 werd een omzetgroei verwacht

De Gouden (melk) Koe




Onlangs stond ik voor de zoveelste keer samen met mijn collega in de file.

Erg vervelend dat wachten, helemaal als je eenmaal uit de file komt en het lijkt alsof er helemaal niets aan de hand is...



Wat zagen we na ongeveer 20 minuten stilstaan en langzaam rijden?

De overblijfselen van een ongeluk? Gaten in de weg? Een zelfmoord terrorist?

Nee, niets van dat alles, wat dan wel?

Juist! Matrix borden, die spontaan de haastige massa gebood 70 kilometer per uur te gaan rijden, later zelfs 50.

Niet zo gek dat iedereen op de rem gaat staan, per slot van rekening moet je tegenwoordig wel heel goed op de bordjes letten wil je geen bekeuring aan je broek krijgen.

De A12 vind ik persoonlijk toch wel het ultieme dieptepunt; dan weer 100, dan weer 80 en wanneer je weer 120 mag moet je zelf maar uitzoeken.

Om nog maar te zwijgen over de talloze rits-stroken, u weet wel, daar waar je van 3 stroken naar 2 gaat, de zogenaamde trechterweg.

Onze minister van verkeer en waterstaat heeft een paar maanden geleden nog zijn paradepaardje op de A12 bij Ede geopend, resultaat: Dagelijks opstoppingen waar je eerder nog gewoon door kon rijden!

Wie haalt zoiets nu in zijn hoofd, maar vooral WAAROM?

Ik ben bang dat ik het antwoord daarop gevonden heb.

Namelijk: Een ideale manier op legitiem geld van ons automobilisten af te troggelen!

Ik verklaar mij nader, stelt u zich eens 10.000 auto's voor op de snelweg.

Neem dan een gemiddeld brandstofverbruik van 1:15 bij 120 km per uur, bij een reistijd van 1 uur.

-Dat is 8 liter brandstof per auto.
-Dat is 80.000 liter in dit voorbeeld.
-Per liter brandstof is ongeveer 65% accijns en belasting, dus geld voor de staatskas.
-Voorbeeldprijs is in deze €1,40, dus per liter gaat er €0,91 naar de staat.


Omgerekend leveren de bovenstaande 10.000 automobilisten dus €52.000 op.

Niets mis mee toch?

Maar wat gebeurt er wanneer wij met zijn allen in de file staan?

Het verbruik schiet omhoog!

Alle tijd die wij stilstaan loopt de brandstofmeter langzaam naar beneden en komt het verbruik zelfs hoger uit dan wanneer wij rijden!

Het is dus slapend geld verdienen voor de overheid, want hoe meer brandfstof er verbruikt word, hoe meer euroos er in de staatskas vloeien.

Als diezelfde 10.000 automobilisten 1 liter extra verbruiken, is dat 10.000x€1,40x65%=€9100.

€9100 euro extra voor vadertje staat, en 10.000 auto's is ongeveer 30 kilometer aan file, hoeveel kilometer staat er dagelijks wel niet?


Het vervelende hieraan is dat we er met zijn allen bij staan te kijken en niets kunnen doen.

Misschien is het een idee om de accijnzen te koppelen aan de files; blijkt aan het eind van het jaar dat de filedruk toegenomen is, dan het volgende jaar minder accijns.

Het zou in ieder geval een goed begin zijn als het kabinet nu eindelijk eens het kwartje van Kok terug aan de (wegen) belastingbetaler gaf.

Maar dan wel in euroos!


Wil je zelf zuiniger rijden en dus euro's besparen? Hieronder een paar tips.

-Zorg dat je banden goed op spanning zijn.
-Zet je airco uit wanneer het kan.
-Schakel op bij 2500 toeren, of als het kan nog eerder.
-Chiptuning zorgt altijd voor een lager verbruik en meer koppel wat er voor zorgt dat je bij
een laag toerental al makkelijker kan opschakelen.

Wil je meer informatie over Chiptuning? Vraag je dealer, google, of klik hier.

Wil je op dit bericht reageren? Leuk! Dat kan hieronder.

Vriendelijke groet,

'TrainYourBrain'

Brein integreert neuroprothese

Het gebruik van een prothese wordt opgeslagen in het motorische geheugen, alsof het om een eigen lichaamsdeel gaat.
Het brein laat zich eenvoudig in de luren leggen. Gebruik een paar minuten een instrument of een stuk gereedschap, en je hersenen denken dat het een deel van je lichaam is. Erg handig, want als je het nog iets langer gebruikt, kun je het ook aansturen alsof het een deel van je lichaam is.
Hoe is dat mogelijk? Door een motorische herinnering aan te maken, net zoals die bestaan voor het aansturen van armen, benen en de rest van het lichaam. Dat schrijven Amerikaanse onderzoekers in PLoS Biology naar aanleiding van onderzoek bij apen. Ze leerden de apen om een cursor op een scherm te besturen met behulp van hun hersengolven. Dat hadden de apen na een dag of vijf geleerd.
Maar belangrijker: in de hersenen was te zien dat zich veranderingen hadden voltrokken. Er was een motorisch geheugen aangemaakt dat de apen gebruikten voor het besturen van de cursor. Het is voor het eerst dat onderzoekers aantonen dat de hersenen een motorische herinnering kunnen aanmaken om iets te controleren dat geen deel uitmaakt van het lichaam. Dus als je toekomst allerlei gadgets aanstuurt met je hersengolven, dan voelt dat waarschijnlijk heel natuurlijk aan. Je hersenen hebben die gadgets dan geaccepteerd alsof ze een deel van je lichaam zijn.


Geschreven door: Bouwe van Straten

Het klimaat is helemaal niet in de war


Al hebben onze rivieren de hoogste waterstanden ooit en breekt deze zomer misschien wel weer alle records, zodat veel mensen gaan roepen dat het klimaat van streek raakt door toedoen van de mens, dat wil nog niet zeggen dat het klimaat werkelijk zo drastisch verandert als men weleens beweert.
Het weer heeft er altijd al een zooitje van gemaakt.
Alleen zijn de vroegere meteorologische escapades nauwelijks meer te achterhalen.

Vroeger, toen had men namelijk geen thermometers, die werden pas in 1626 uitgevonden door de Italiaanse arts Sanctorius.
Zo wist men alleen maar te documenteren dat het weer eens flink gesneeuwd had, of dat het een hele droge zomer was geweest.
Met de verbreiding van de thermometer kwam langzaam de meer nauwkeurige meting en registratie van het weer, of klimaat zo je wilt, op gang.

Zo weten we nu dat bijvoorbeeld in de kleine ijstijd, in de 16e en 17e eeuw, de zomers warmer waren dan de spectaculair warme zomers van de 20e eeuw!

Bron: Frankfurter algemeine Zeitung, 3 februari 1995, CBS rapport: Milieustatistieken voor
Nederland, Den Haag 1994.