Dodelijk treinongeluk in Doetinchem




Doetinchem,




Vanmiddag omstreeks kwart over vijf kreeg de politie een melding binnen over een spoorwegongeval.

Zie hier het originele bericht:




Deze overgang staat als veilig bekend en is gesitueerd in een rustige woonwijk.

Het ongeval vond plaats ter hoogte van het Graafschap voetbalstadion, op een paar meter afstand van het perron.

Op de plek des onheils waren een aantal mensen aanwezig die aan het kijken waren en de hulpdiensten waren ook ter plekke.

De ambulance hulpdiensten konden niets meer doen en vertrokken.

Een getuige verklaard: ,,Ik zelf ben naar het spoor gegaan en ben daar getuige geweest van de nasleep van het ongeluk, politie, brandweer en spoorwegpersoneel hadden de plek afgezet met blauw zeil en de uiteengereten lichaamsdelen van het slachtoffer bedekt met vuilniszakken. De hulpdiensten waren duidelijk bezig met het bergen van het stoffelijk overschot van het slachtoffer. Ik kon mij niet aan de indruk ontrekken dat het leek alsof het lichaam van een kind was, suicide lijkt mij dan ook uitgesloten."

Binnenkort zal meer duidelijk worden over dit tragische ongeval en de Nieuwsgier zal u uiteraard op de hoogte houden.

De Nieuwsgier beschikt ook over een aantal video opnamen, meer info: denieuwsgier@live.nl



6 Reacties >>REAGEER<<:

Anoniem zei

Was zefl ook getuige, lichaam was niet van een kind maar van een volwassen man. De leeftijd was niet meer uit de resten op te maken

Anoniem zei

er is wel degelijk sprake van zelfmoord, vernomen van de familie

Anoniem zei

Beste redactie en webmaster,

Door bovengenoemde berichten online op internet te plaatsen maakt u het ernaar dat bij volgende inzetten pers op dusdanige afstand wordt gehouden dat in het vervolg geen verslaggeving meer kan worden gedaan van incidenten.

Wanneer u op professionele wijze berichtgeving wilt plaatsen over incidenten neem ik aan dat u afspraken heeft gemaakt met de politie over wat de eisen zijn voor het plaatsen van nieuwsitems.

Wanneer dit het geval is weet u dat het niet op prijs wordt gesteld om nieuwsberichten te brengen van een suïcide. Ook wanneer u geen contacten of afspraken heeft met de politie mag ik hopen dat u begrijpt dat het op zijn minst ongepast is om van een suïcide nieuwsberichten te publiceren.

Vriendelijke groet,
Een erg geïrriteerde webmaster van een incidentenwebsite uit de Achterhoek.

De Nieuwsgier zei

@ reactie #3

Geachte mede Achterhoeker,

bedankt voor uw reactie.
Ik ben niet opgeleid als journalist en qualificeer mijzelf dan ook niet als proffesioneel.
Hoewel ik begrip heb voor het feit dat er in zaken als deze vraag is naar enige proffesionaliteit, leg ik uw argument met betrekking tot de factor 'gewenstheid' van berichtgeving over gevoelige onderwerpen als suicide, naast mij neer.
Het is niet mijn bedoeling aan de stoelpoten te zagen van journalisten of op welke manier dan ook hun werk te belemmeren.
Ik leg dit eenvoudig naast mij neer om drie zaken. Namelijk 1, Op het moment van publiceren was nog niet bekend of dit een geval van suicide is, dus nu dat wel het geval is kan de Niewsgier een vervolg item schrijven.
2, De Nieuwsgier hecht waarde aan zaken als persvrijheid, vrijheid van meningsuiting en openbaarheid en wenst daar ook niet belemmerd in te worden danwel rekening te houden met 'politiek correcte' of etische ongeschreven regels.
3, Internet is een oneindig groot medium en het mooie ervan is dat het openbaar is en de inhoud door de gebruikers bepaald word.
Nogmaals, de Nieuwsgier wilt niemand voor zijn hoofd stoten, slechts de ogen van die hoofden openen.
Suicide is nooit prettig, maar het is aan de orde van de dag, dus waarom moet hier een taboe op rusten?
Met vriendelijke groet,
Train Your Brain, redacteur van de Nieuwsgier

De Nieuwsgier zei

update:

http://denieuwsgier.blogspot.com/2009/08/dodelijk-treinongeval-in-doetinchem.html

Anoniem zei

Ja hoor, eergisteren weer eentje van hetzelfde perron

Een reactie posten