Kinderarbeid en mishandeling in de EU




Onlangs ben ik teruggekomen van een vakantie naar Griekenland,
12 dagen Chersonissos in Kreta om precies te zijn.

Een mega touristisch klein havenstadje aan de Egeische zee, volgebouwd met hotels, appartementen complexen en vakantie resorts.
Een bruisend uitgaanscentrum en een mooie heldere blauwe zee.
De vakantie zelf was zeer geslaagd, op een paar dagen hoge koorts na veel gezelligheid gehad, leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen beleefd.

Éen ding stond mij echter flink tegen, kinderarbeid, die in mijn ogen gerust mishandeling genoemd mag worden; Wij liepen 's nachts nog over de boulevard en door de straatjes in het centrum en daar zagen wij kinderen varierend van een jaar of 3 tot een jaar of 12 werken: dmv. het verkopen van prullaria, het optreden met dansjes, rappen of gewoonweg bedelen.
De ouders stonden of zaten dan een meter of 10 á 20 verderop om hun kroost in de gaten te houden. Als het meisje of jochie even niet deed wat de ouders wilden, geld verdienen dus, dan riepen ze iets en maakte het kind dat het doorging.

Ik heb zelfs kinderen tot 5 uur 's nachts zien ploeteren...

Waarom kan dit zomaar? Waarom doet de EU hier niets aan?

Ik voel me wel verplicht erbij te vermelden dat dit zigeuners waren, maar dat maakt geen verschil in onbegrip en frustratie bij mij.

Er gaan jaarlijks miljoenen euro's aan ontwikkelingshulp de Europese grenzen over en er worden ieder jaar weer Nederlandse ondernemers beboet door onze mooie arbo controle ambenaartjes met hun enceclopedie aan regeltjes.

Ik vind dat onze regering hier iets aan moet doen en ik roep hierbij de Nederlandse kamerleden op hier kamervragen over te stellen.




ArtsenZonderGrenzen.nl

9 Reacties >>REAGEER<<:

Anoniem zei

hier in portugal net zo. De zweep gaat er over heen. Tis toch wat? En ja, hier ook, keurige zigeuners die dit doorgaans doen. Hele fijne mensen. Verkopen ook zomaar Rolexen, echte natoerlijk, verkopen je rubber (lees is beste hasj ooit man!)

Ja, Europa...

laat me niet lachen...

Schaamteloos.

Anoniem zei

De regering????
Die kunnen allen boetes uitschrijven wat wel en niet mag.
Daar valt op te verdienen.
Die arme kindjes helpen????
Daar verdienen ze toch niets mee.
DUS word dat niet gezien!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Simpel hoor, een probleem benoemen en dan Europa de schuld geven.

Heb jij een idee om het aan te pakken, waarom doe je niks dan?

En dat boete voorbeeld is al helemaal triest, het een heeft niets te maken met het ander. Natuurlijk worden er boetes uitgeschreven, mensen moeten nu eenmaal beschermd worden tegen anderen die te hard willen rijden. Denk je werkelijk dat de overheid op die manier bestuurd? Waar kunnen we het meest mee verdienen? Zelfs als dat zo is is dat in jouw voordeel aangezien overheidsgeld aan Nederland besteed wordt.

Denk toch eens een keer verder dan dit gescheld.

De Nieuwsgier zei

@Anoniem 3

,,Heb jij een idee om het aan te pakken, waarom doe je niks dan?"

Ik heb wel degelijk getracht er iets aan te doen, dat heb ik zelfs op film gezet, ik heb de ouders erop aangesproken, de kinderen gemaand naar huis te gaan en touristen die hen iets wilden geven gewaarschuwd en hen afgeraden aan dit soort praktijken mee te werken.
Verder ben ik ook maar een simpele ziel en probeer ik via deze weg dit probleem aan de kaak te stellen, ik heb ook politieke partijen en media ingelicht.

Heb jij een idee dan?

Anoniem zei

AJAX!!!!!!!!!

Anoniem zei

JODDUHH
\





IIPJ\]\
\]

Anoniem zei

AMSTERDAM AMSTERDAAMMMM AFCA AJAX AJAX

Anoniem zei

hjb feyenoord!!!

Anoniem zei

Anno 2018 ... niks veranderd. Komen bijna elke avond op de Strip en elke avond zitten die kinderen er ook weer. Wordt tijd dat het volk eens keihard word aangepakt!

Een reactie posten