Torenhoge Turk langste man te wereld

Een torenhoge Turk werd vandaag (donderdag) officieel gekroond tot langste man van de wereld nadat zijn Oekraïense reuzen rivaal bekend maakte zich niet te willen laten meten.

Guinness World Records zei dat de Turk Sultan Kosen 2 meter 47 lang is , Kosen inwoner van de stad Mardin in het oosten van Turkije, is nu officieel de langste man die op de planeet rondloopt. Hoewel de vorige recordhouder, Oekraïens Leonid Stadnyk, naar verluidt 2 meter57 meet, zei Guinness dat hij ontdaan is van zijn titel toen hij weigerde zijn lengte  te laten bevestigen.

Stadnyk, 39, vertelde The Associated Press dat hij weigerde om zelfstandig te worden gemeten, omdat hij moe werd van al de belangstelling, hij houd er niet van in het middelpunt van de belangstelling te staan.

"Als de titel me meer gezondheid of een paar extra jaren had gegeven, zou ik het hebben gedaan, maar het tegenovergestelde is gebeurd, het werkt me alleen maar op mijn zenuwen",zei hij.

"Als ik moet kiezen tussen welvaart en rust, kies ik voor rust."

Kosen, 27, vertelde verslaggevers in Londen dat hij hoopt dat zijn nieuwe status als wereldrecordhouder hem kan helpen een romantische partner te vinden.

"Tot nu is het echt moeilijk geweest om een vriendin te vinden," zei Kosen via een tolk. 'Ik heb er nooit een gehad, waren ze meestal bang voor mij. ... Hopelijk nu ik beroemd ben, zal ik misschien in staat zijn om veel meisjes te ontmoeten. Ik wil graag trouwen. "

Kosen is een van de slechts 10 bevestigde of betrouwbaar gemelde gevallen waarin de mens langer is geworden dan 2 meter en 44 centimeter, volgens Guinness.

De record comissie zei dat hij tot buitenmaatse statuur kon groeien in verband met een hersentumor, doe veroorzaakt schade aan zijn hypofyse waarbij overproductie van groeihormonen werd gestimuleerd. De aandoening, bekend als "hypofyse gigantisme," verklaart ook de enorme handen en voeten van Kosen, die respectievelijk 27,5 en 36,5 centimeter meten.

De tumor werd vorig jaar verwijderd, dus Kosen zal naar verwachting niet verder groeien.

De part-time boer, die gebruik maakt van krukken om te kunnen staan, zei dat er verscheidene nadelen kleven aan zo lang zijn.

"Ik pas niet in een normale auto,'zei hij. "Ik kan niet zoals normale mensen gaan winkelen, ik heb dingen die speciaal op maat gemaakt zijn en die zijn niet altijd zo modieus. Het andere punt is dat de plafonds haast overal te laag zijn en ik vaak naar beneden moet buigen om door deuropeningen te komen."

Maar hij merkte ook een aantal voordelen op, waaronder de mogelijkheid om mensen al van ver weg te kunnen zien.                                                                                     
                                                                                                            De Torenhoge Turk in Londen 
"Een ander bijkomend voordeel is dat ik thuis mijn lengte goed kan gebruiken om bijvoorbeeld een gloeilamp te vervangen of de gordijnen ophangen, je weet wel, dat soort dingen."

Kosen's reis naar het Verenigd Koninkrijk - zijn eerste buiten Turkije - werd georganiseerd door Guinness om de release van haar Guinness World Records boek 2010 te promoten, een editie zoals vertrouwd met de meeste uiteenlopende, vreemde, knappe maar vooral bijzondere prestaties.

Bron: Associated Press
Bookmark and Share

4 Reacties >>REAGEER<<:

Anoniem zei

You can feel the comfort with the noise cancellation technology
that wipes out the disturbing surrounding noises. This phone feels just as solid
in hand as any other phone you will hold this year. Fastest mobile data
connections (mobile Internet) are supported:.


My blog :: galaxy s4

Anoniem zei

Find bargains for the family at local garage sales. Recent times have noticed a massive increase the realm of computerized thermostats, nest looks to turn bradenton
surrounding. This is the second installment from my Go Green & Save Some
Green Series where I will share with you a few simple and effective tips on how to
start becoming green around the house.

my blog - nest learning thermostat

Anoniem zei

Simply click on the program that you want to
watch and go directly to the channel it's playing on. Loading time from screen to screen can vary and at times seems like it may take longer than usual but overall performance is great. Twonky: Streams music, photos and videos to compatible devices in the home.

Here is my page ... roku 2 xs

Anoniem zei

The Dell Streak packs in a 1GHz Snapdragon ARM-based processor made by Qualcomm, 5MP autofocus
camera with dual LED flash, VGA front-facing camera,
integrated 3G + Wi-Fi, Bluetooth, and a micro - SD expansion slot
for up to 32GB of storage. The specifications are sure to attract
every gadget geek, but anyone who has the opportunity to get their hands on the Play
- Book will never want to part ways with it. You can output
the display to a bigger monitor with the help of a mini- HDMI slot.


my web page :: blackberry playbook

Een reactie posten