Vrouw stopt na 95 jaar met roken

Winne Langley stak haar eerste sigaret op toen de Eerste Wereldoorlog uitbrak in 1914. Maar nu gaat de 102-jarige Britse stoppen met roken.

Toen Langley begon heette haar merk nog Player’s Navy Blue, maar zij maakte mee dat de naam werd veranderd in Embassy. Maar nu ‘heeft ze er geen zin meer in’. “Mijn ogen worden slechter dus over een paar jaar kan ik misschien het pakje niet meer zien”, zei ze tegen The Daily Mail.

De hoogbejaarde vrouw was al geminderd. “Ik rookte nog maar eens in de paar dagen een sigaret na het eten of in mijn slaapkamer. Ik kan het maar net betalen. De prijs van sigaretten is walgelijk. Het rookverbod is walgelijk. Je moet kunnen roken waar je wilt.”

Haar saffies hielpen haar door twee wereldoorlogen en een economische crisis heen. ‘In de Tweede Wereldoorlog kon ik de Duitse bommen horen vallen’, vertelde de Londense. ‘Soms sloegen ze dichtbij in. Daarna had je echt een peuk nodig. Je wist niet of je de volgende dag nog zou leven, dus je kon er maar beter het beste van maken zolang je nog leefde.’

Langley rookte vijf sigaretten per dag, dus ze heeft er in haar leven 170.000 gerookt.  
Haar huisarts vindt het onzin dat Langley nu nog stopt met roken. “Haar arts zegt dat het niet veel zin heeft om nu nog te stoppen”, zei haar stiefkleinzoon Clive. “Als ze met 102 jaar nog geen kanker heeft, zal ze dat waarschijnlijk ook niet meer krijgen.”  
Over longkanker heeft Langley zich sowieso nooit druk gemaakt. “Ik inhaleerde nooit.”

Bronnen: De Pers, The Daily mail

                   

1 Reacties >>REAGEER<<:

Anoniem zei

zo zie je maar weer
gerookt vlees bederft niet

Een reactie posten